SEA

Adverteren via Google

Adverteren via Google is interessant omdat u direct in beeld bent bij een doelgroep die op zoek is naar het antwoord op een behoefte waarin uw bedrijf kan voorzien.

Bij het opzetten van een Google Adwords of Display campagne dient u te betalen voor het aantal personen dat op jullie advertenties klikt.

Per klik betaal je een x-bedrag (CPC). Dit bedrag is afhankelijk van hoe de campagne is ingericht. Zo kost een klik bij het zoekwoord ‘banaan’ meer dan een klik bij het zoekwoord ‘lekker goudgeel banaantje’. Daarnaast verschillen de kosten per klik ook per locatie en bereik.

Het advertentiebudget bepaalt tevens hoe lang een Adwords of Display advertentie wordt vertoond aan de doelgroep. Het is dus van belang om de advertentie te optimaliseren, om de kosten per klik zo laag mogelijk te houden, maar wel zoveel mogelijk relevante kliks te krijgen.

Doelgroep bepalen

Wij helpen u bij het bepalen en aanpassen van de doelgroep en de advertenties. Zo maken we de Adwords/Display campagne zo kostenefficiënt mogelijk, om het optimale resultaat er uit te halen. In de praktijk betekent dit dat 0,05 tot 2% van de personen in de doelgroep die de advertentie ziet op jullie advertentie klikt. Per klik gaat er een x-bedrag van het advertentiebudget af.

Landingspages

Als iemand uit de doelgroep op uw advertentie klikt moet deze op een aparte landingspage komen. Dit is een pagina die wij voor u maken en optimaliseren en die past bij de advertentie en de doelgroep. Een goede landingspage zorgt ervoor dat de bezoeker uit uw doelgroep een actie onderneemt. Dit betekent dat de bezoeker:

  • Een aankoop doet in de webshop
  • Een offerte aanvraagt
  • Contactgegevens achterlaat
  • Een download start
  • Zelf contact opneemt

Wij adviseren u het juiste doel te kiezen en meten het resultaat voor u.

Neem contact met ons op via het contactformulier.